Lord, hear me now
Junk boats and English boys
Crashing out into the noise
Electric fences and guards
You swallow me
I'm a pill on your tongue
Here on the nineteenth floor
The neon lights make me numb

And late in a star's life
It begins to explode
And all the people in a dream
Wait for the machine
Pick the shit up leave it clean

Kid hang over here
What you learning in school?
Is the rise of an eastern sun
Gonna be good for everyone?

The radio station disappeared
Music turned into thin air
The DJ was the last to leave
She had well conditioned hair
Was beautiful but nothing really was there

因應這禮拜要發表的音樂裡頭的東方主義討論,我放上了最近很喜歡的一首歌曲。
我以為街頭霸王一直是走可愛風沒想到也有這麼惆悵聽感的歌曲阿...  是因為基於殖民地喪失的鄉愁嗎?哈...  我亂講的啦... 別在意....  歌曲裡頭的古箏的聲音真的好美好美... 我聽的都醉了,加上Damon Albarn獨特沙啞朦朧的嗓音...  聽起來好惆悵...

忽然想起了班上同學威良的招牌名言也是他去年在中華傳播學會投的期刊: 惆悵! 我的抒情中國......

 
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 inotherwords 的頭像
    inotherwords

    Dj Miracle的音樂部落

    inotherwords 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()