The Girl From Ipanema
Stan Getz and Astrud Gilberto

(Writer(s): Jobim/Gimbel/DeMoraes)

Tall and tan and young and lovely
The girl from Ipanema goes walking
And when she passes, each one she passes goes - ah

When she walks, she's like a samba
That swings so cool and sways so gentle
That when she passes, each one she passes goes - ooh

(Ooh) But I watch her so sadly
How can I tell her I love her
Yes I would give my heart gladly
But each day, when she walks to the sea
She looks straight ahead, not at me

Tall, (and) tan, (and) young, (and) lovely
The girl from Ipanema goes walking
And when she passes, I smile - but she doesn't see (doesn't see)
(She just doesn't see, she never sees me,...)



簡單的歌詞,卻深刻的道出單戀之苦.....

在這個什麼書都不想碰的夜晚,我想最適合整頓一下最近紛亂的心情.......

這首高三時期的愛歌,可悲的是到現在竟然還那麼貼切的.....  我真的一點都不長進啊 >'< ......
 
When she walks, she's like a samba
That swings so cool and sways so gentle

她,  是個才貌兼具的好女孩, 這我知道.......... 
 
But I watch her so sadly, How can I tell her I love her.......

暗戀人家, 每天偷偷的點她的相簿睹物思人、看著她情感細膩的文筆總是迫不及待的想知道她的過往和她一切的一切、像中情局般諜對諜的偷看留言後總是害怕被人捷足先登或者還是空歡喜一場.....
苦苦守候MSN一來一往的暱稱流轉是最荒謬的浪漫,卻也是每天必做的事....

Yes I would give my heart gladly

一顆真摯的心有啥屁用,虧我還是唸傳播的,  溝通 、互動、 建立共同性....
再多的理論也比不上實踐

But each day, when she walks to the sea
She looks straight ahead, not at me

想了又想,實在不願承認書唸不下、唸不完都是因為心中有所牽掛....
真恨自己的過度理性壓抑了感性,以及過度理性所帶來的嚴重自卑感.......
想接近,我那敏感理智的警報就響起
害怕被討厭、害怕一切的一切就只不過是自作多情.... 我討厭(害怕)這項指控
臉皮薄的一戳就破的人我想這輩子是注定得不到幸福的.......

可否再給我多一點時間、多一點線索嗎 ? 給懦弱的孩子再多一些些機會,他有天終會開竅的....
還是妳等不及了? 
或者其實最終我只能當那個在Ipanema海灘偷偷看著那個女孩的那個男孩.....

And when she passes, I smile - but she doesn't see (doesn't see)
(She just doesn't see, she never sees me,...)






arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 inotherwords 的頭像
    inotherwords

    Dj Miracle的音樂部落

    inotherwords 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()